Det här är jag!

Det här är jag!

torsdag 25 november 2010

Vi ska snart åka!

Jag tycker om Nya Zealand (NZ)!
För att det bara är ... bra!
Vi ska åka dit och vara där i 14 veckor. Nu är det bara 3 veckor kvar innan vi ska åka.
Det känns 10BRA!

Det känns toppentoppenbästgoodbra att åka till farmer. Vi ska jobba på farmer.
Fast mest ska jag allting, alltså bada, skutta, springa och hoppa! .. och jobba :)

Vi ska hälsa på George, det är en bäbis på NZ. Hans mamma heter Pernilla och pappa heter Andrew. De har en gräsmatta - som sitter fast på deras bil! De har nämligen en hus-bil, en house truck. Husbil betyder det på engelska.

Här kommer en glad gubbe
 Hälsningar Alvin

8 kommentarer:

  1. Alvin,
    Vad spännande med en egen blogg! Jag ser fram emot att få läsa om dina upplevelser på andra sidan jorden.

    Jag längtar efter att få borra ner fötterna i sanden på en stor strand och äta glass. Vad längtar du efter?

    Kramar
    /Pappa

    SvaraRadera
  2. Vilken frän blogg du har gjort. Tänk nu är det inte ens två veckor kvar tills vi åker - och bara en vecka kvar på dagis. Pirriga kramar från mamma

    SvaraRadera
  3. Hej Alvin!

    Va roligt att du har en blogg, då kan ju jag få läsa om allt spännande ni gör när ni åker till nya zeeland! Men vi hinner ses innan ni åker!
    KRAM Märta

    SvaraRadera
  4. Vad roligt det ska bli att ni åker! Jag undrar hur det ska bli när ni åker?
    Kram/mig själv ;)

    SvaraRadera
  5. Hej Alvin!
    Jag blir lite avundsjuk på dig som ska få resa iväg och ha det roligt. Jag och Elin vill också åka bort till något varmare ställe. Vi får se om vi lyckas. Annars så läser vi gärna om vad du hittar på, det är nästan som att resa själv! Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Hej Alvin!
    TAck för din goa kram jag fick av dej när vi skulle åka tillbaks till Skattkärr! Nu kommer vi inte att ses förrän nästa år! Ha det så skönt och ät en ploppglass(sån där med nonstop i) och tala om för mej hur den smakar!
    Kramar från farmor

    SvaraRadera
  7. Hej Solweig, hur mår du? Det är bara tre dagar kvar men om man räknar med den här är det 4 och en kvart tills jag inte ska gå på dagis mer. Kramar & puss/Alvin

    Hej David och hej på dej, Märta,
    Kramar Alvin

    SvaraRadera
  8. hej alvin vi på förskolan sjögården är jätte avundsjuka på dej, vi vill följa med i din resväska alla både fröknar och alla barn.Undra om vi får rum? Jättekul att du har en blogg så vi kan följa din resa!!! KRAM

    SvaraRadera