Det här är jag!

Det här är jag!

fredag 31 december 2010

Pappas frågor till Alvin

Hej Alvin, hur mår du?
Ja mår bra, men ja har lite ont i magen. Vist har ja skrivit fint?!

Vart är du nu?
På farmen ”avåkadå”, ja kalar den för de!

Vad odlar de på farmen?
”Odlar avokado”

Har du ätit avokado?

Ja, men det är äcklit, Blä män ”gott med saltat”

Var firade du julafton?
”På en Top ten campin i Whatuwhiwhi (Uttalas ”Fatofifi”)
Vi öppnade ett paket på stranden. Det var varmt.”
Kånset at öpna på stranden. Tyker ni dä åkså?!

Badade du i havet också på julafton?

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, men mama säjär jaaaaaaaaaaaaaaaaaa,
Ja jorde karate mot vågorna

Hur smakar havsvatten?

Äkligt, för att det är äääääääääääääärs (dvs det är salt på Alvinspråk, pappas förklaring)

Har du varit på nåra andra farmer också?

”Te rata – hönsfarm” http://www.familyfarm.co.nz/

Vilken var din bästa julklapp?

Fotbålltröja av Tania

Vad har du gjort ida?
Skrivit på blåggen, bygga lego, rensa rovor, ogräs, löv å murgröna

4 kommentarer:

  1. Alvin!
    Va kul att läsa vad du gör på de olika farmerna. Var det svårt att rensa bort murgröna? Den växer väl rakt upp i träden eller ligger den intrasslad i allt annat som växer på marken?
    Va häftigt att bada i havet på julafton! Det måste jag också få göra nån gång!
    Just nu är det mörkt ute och stjärnorna lyser i alla fönster. Vi hade 10 grader kallt här i Skattkärr nu på eftermidda´n. I morgon firar vi in det nya året!
    Gott nytt år Alvin.
    Du kan väl hälsa till alla de andra med från farmor och farfar.

    SvaraRadera
  2. "Hej farmor.
    Nej, det var inte svårt att rensa murgröna. Den är både på marken och i träden. Jag fick klättra upp i träden och ta bort med en hammare."

    SvaraRadera
  3. Wow! Du kunde alltså klättra upp i trädet samtidigt som du höll i en hammare!! Det var skickligt. Vilka starka muskler du måste få.
    Tack för att jag fick veta hur murgröna växer.
    Idag ska vi fira nyår. Hälsa pappa och tacka för Gott Nytt Årshälsningen på sms. Kram farmor
    Farfar är inte i närheten men han hälsar alla gånger till dej!

    SvaraRadera
  4. Hej Alvin!

    Vilken annorlunda o rolig jul du hade! Lite konstigt att öppna paket på stranden fast jag tyckte det lät kul också! Jag fick mina paket i en stor julstrumpa för det är så man gör här i usa!

    Här i usa får jag och barrett prata engelska precis som på nya zeeland. Hur går det för dig med engelskan? Har du lärt dig många nya ord?

    KRAM Märta

    SvaraRadera