Det här är jag!

Det här är jag!

måndag 24 januari 2011

"Det var Alvin. Hej.
Visst är det konstigt uppochnervänt där hemma? Det tycker jag...
Just nu sitter vi på McDonald´s. Idag har varit en vänta-dag. Vi väntar på imorgon då vi ska få flytta in i vår nya husbil som vi ska hyra. Den här dagen var tråkig. Och rolig. För det är roligt att längta till imorgon.

Idag har vi spelat biljard. Halvt i alla fall. Vad gör ni därhemma?
Det har varit en regnig dag och hela dagen igår. Då fick vi ju stanna inne hela da´n ju.
Igår var vi sista dagen på Haurata, en farm. Där fanns det djur; kor, getter, hästar, får, vildkaniner åså fanns det jobb å göra. Vi slipade ett vitt hus, putsade fönster, samlade plankor, gamla fårstaket, uttalas det, i skottkärra. Dom skulle de elda med.

Nu ska vi sova i bilen så jag ska borsta tänderna. På McDonald´s!
Hejdå. Kram Alvin

2 kommentarer:

  1. hej!
    Hur är det att bo i husbilen? Sover du i en egen säng eller får du dela med engla eller mamma o pappa?
    vart är ni nu?

    Idag sitter jag och förbereder för söndagsskolan som börjar imorgon. det ska bli roligt att träffa alla barnen igen men jag kommer sakna dig och engla. Hoppas att det går fort tills ni kommer hem igen!
    Tussen, våran katt, ligger här brevid mig och sover nu men förut idag busade han en massa o lekte med barretts skor. det var ganska roligt att se!

    KRAM Märta

    SvaraRadera
  2. Alvin! Farfar Börje och jag skulle vilja prova att bo i en husbil! Du får skriva och berätta hur det är. Snälla!!
    Nog är det väl uppochner hos er med! Slipa hus (med sandpapper eller??)och borsta tänderna på McDonalds!!! Det låter busigt.
    Kram farmor Solweig

    SvaraRadera