Det här är jag!

Det här är jag!

lördag 8 januari 2011

Ronans hönor och goda grannar

Mamma citerar:
"Hej!
Jag undrar hur ni har det där borta i snön på ovanjorden.
Jag tycker det är kul att ni skriver på bloggen ganska så ofta ibland.

Vad tycker ni om bilderna vi har lagt upp? Jag tycker dom är bra, som vanligt.
Jag har varit hos Ronan. Det är en kille på NZ som har lärt mig massa nya bus.
Typ som att klä ut sig till roliga gubbar. Han bodde på landet och han brukade längta efter mig när jag var borta och han var hemma. Han var väldigt leksugen ofta, som man alltid brukar va med nya kompisar.

Där han bodde fanns det massor av murgröna, hundratusen hönor och tuppar. De la ägg och vi hittade ägg och i ett av äggen var det en kyckling. Det fick vi slänga bort i naturen. Resten av äggen fick vi äta.

Vi lekte tillsammans med Engla också, då spelade vi trummor å sånt. Det har vi hittat på för det är våran bästa lek som vi kan hitta på. Vi åkte Watersplash som uttalas vattenrutschekana. Sista gången vi åkte så åkte vi på brädor nerför.

Nu är vi inte kvar där utan vi bor på Kings Kids. Det är som ett hotell. Varje dag hälsar vi på Ron & Kay, ett par grannar. Dom är snälla. Vi äter mat å sånt där. Dom bor i Auckland som är en stor stad, samma som vi landade med i flygplanet som ni kanske känner igen.

Vi har köpt en Paymobil gubbe till mig och jag har fått en LEGO City bil som är sån där gul med LEGO i.
Och Engla har fått en hästtranspot i LEGO City. Jag har fått en sak som man hänger i bilen från mormor som man stoppar saker i som man kan använda när man åker bil.

Ute är det soligt och det är lugn och ro. Man kan bara sätta sig ner och ha lugn och ro.
Hälsningar Alvin"

3 kommentarer:

  1. Alvin!
    Va härligt det såg ut när ni lät vattnet gräva ner fötterna i sanden. Jättefina bilder som ni har tagit. Det syns att du har det kul där borta på underjorden! Kram farmor

    SvaraRadera
  2. Hej Alvin!
    Vi har det bra här på ovanjorden.
    Du verkar ha det bra på underjorden också, vad kul!
    I dag så har vi ätit tomtegröt till lunch, Vad äter ni för mat? Är det annorlunda mat emot var vi äter i sverige?

    Kram från alla på dagis!

    SvaraRadera
  3. Hej Alvin.Det är fantastisk att få se de flotte bilder från eran resa. Och vad duktig du är på att skriva.I går så vi på TV en farbror i England som byggde ett hus av LEGO. Han skulle bo i det . Det var i två våningar med trappar o allt.-Möbler o Tv o köksutrustning - allt i Legobitar.
    Och han hade köpt 3 MILLIONER legoklossar. 5-6 kontainare fyllde de.
    Slå den- du-
    Kram Mormor

    SvaraRadera