Det här är jag!

Det här är jag!

onsdag 4 januari 2012

bicycle :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)'-' '-' '-' '-' '-'.

hej alla där hemma igår så fick jag en (mamma fortsätter skriva, Alvin citerar:) cykel och vi har både cyklat idag och igår. Vi har hyrt en cykel, splitterny och den har bara ett bakhjul och så kan man fälla ihop frammen. Man sätter den där fjongen under sadeln på pappas cykel så åker jag liksom med efter pappa. Jag kan hjälpa till att trampa men jag kan inte trampa bara jag, i så fall måste jag ha jättemycket fart när pappa rullar i nerförsbacke. Jag har ett eget lås, det har nummer 9876 och jag sju växlar. Jag ska ha kvar den tills jag får hyra en annan cykel utan stödhjul. Då ska vi öva för då mäste jag lära mig cykla själv. Bicycle är cykel på svenska.

Idag åkte pappa, Engla och jag på cykelutflykt till några labyrintklippor. Det är några klippor som rasat ihop till en fin labyrint som vattnet har skapat, det har blivit som gångar lite här och var där vattnet har slipat så bra på alla stenar. Och så har man ställt ut leksaker för att det ska se roligt ut och inte bara fin natur vid några klippor.


Det växte lianer i gångarna. När det kommer en korsning så går man höger hela tiden eller vänster hela tiden, då kommer man inte vilse. Då kommer man hela tiden ut. Om man vill att det ska gå kort så tar man höger hela tiden, om man vill att det ska gå långt så tar man vänster. Vi tog vänster för man får mycket mer portion (=motion) och då blir man stark i benen och orkar gå längre, det är bra! Jättebra. 


Karateråtta
 
Min mun som den ser ut nu!

1000 kramar och hälsningar Alvin

2 kommentarer:

  1. Vilken frän cykel - det är så snadelig en flot uppfinning. Men det gäller säkert att hålla balancen - selv om det är pappa eller mamma som styr.
    Gott att Ni kan ta er lite längre bort - t.o.m på cykel - då kan bilen få vila sig.
    Fränt me3d olika figurer o djur i labyrintgångarna. I går då vi körte på grusvägen ned till Mallemuk sprang det två "bambi" över vägen - ut på ängen. TUr att vi icke körde på dom.
    Ha det så gott - på måndag börjar "hemma skolan" mistänker jag ????????? här i Danmark är
    jullovet slut redan.
    Kram mormor

    SvaraRadera
  2. förlåt alla skrivfel
    Mormor

    SvaraRadera