Det här är jag!

Det här är jag!

torsdag 22 december 2011

Hej alla där hemma! (Mamma hjälper att skriva)

Idag är det 22 december. Jag sitter nu här och har det skönt i solen. Hur har ni det?
Idag har jag badat på en skola som heter Takaka Primary School. Dom har pool utomhus som bubblar. Det är små hål i rör där det kommer ut nytt vatten. I några hål suger det upp vatten. Nu har barnen på skolan sommarlov, men man kan gå dit och bada och leka om man vill. Man får en egen nyckel till poolen så man kan komma in. Det finns en skateboardplan där som vi åker skateboard och inlines på. I lekparken på skolgården så kan man hoppa, skutta, leka och tjoa. Det är kul! Det finns tre lekparker på skolgården. Det är en tjej som är rektor, vi träffade henne när vi skulle hämta badnyckeln. Vi hälsade på på skolan för att se  om det var en bra skola, och då träffade jag en kille. Han hette Chris. Han är lika gammal som jag.
han gor i 2 an (skrev Alvin själv) för de har inget lekis på Nya Zeeland och man börjar i skolan när man är fem år. Då börjar man i ettan. Men jag vet inte om det finns ett fritids, jag tror inte det.

Engla och jag har lekt med slajs (=Schleich, leksaksdjur)  och lekt datten. Jag har det ganska bra här. Vi har mat och vatten och djuren får mat. Vi tar hand om ankor, höns och en katt. Och Poppy, han är en gris. Varje dag ger vi honom matrester till mat. Han bor mittemot oss.

Jag längtar efter att jag ska få klättra i klätterställningen på skolan, den svenska alltså. I Hampetorp.
Hälsningar Alvin
Och Poppy hälsar en liten NÖFF.

1 kommentar:

  1. Hej Alvin!

    Vad roligt det är när du skriver och berättar om vad du gör och hur du har det på Nya Zeeland!

    Jag hoppas att du snart får bada i havet och att det inte ska regna så mycket i fortsättningen. Sen hoppas jag att det blir jätte mysigt nu på julen!


    GOD JUL kram från mig!

    SvaraRadera