Det här är jag!

Det här är jag!

torsdag 22 december 2011

Lite svar till förskoleklassen och till Dennis

Till klassen:
Vi har haft Lucia.
För Pia? (fniss, fniss)

Vi har fått jättemycket snö.
Jag undrar om ni vet hur tjockt lager det är med snö.

(Karin kommer att skicka bilder till dig på snön).
Då kanske jag får se hur tjockt lagret är!

Våra nya tänder växer.
Som huggtänder? Jag har två stycken som är lösa och en som växer.

Ninni och Tuva har tappat varsin tand.
Har ni lagt i kulor för dom tänderna?

Vad gör du på dagarna Alvin?
Leker, matar djuren, skriver, har skoltimme med pappa, äter mammas bullar, leker i lekparker, badar i skolans pool som ni kan läsa om nedanför.

Har du hittat någon kompis?
Nej. Han Chris som vi träffade visade oss bara runt på skolan. Vi har träffat våra grannar som är barn en gång.

Har du hunnit bada i havet ännu?
Nej, bara i poolen. Det har blivit översvämmat av regn här så massa lera runnit uti havet och gjort geggamojja. och det är det dumma regnets fel. Dom håller på att gräva bort leran, så snart kan vi nog bada i havet.

Vi älskar dig också Alvin.
Misstänkte det ;) Tack! :)

God jul och gott nytt år Alvin önskar förskoleklassen.
Tack detsamma!

Till Dennis:
jag tycker det är tomt i klassrummet på platsen brevid mej. Jag saknar dej.
Samma här! Jag saknar dig också.

I dag började JULLOVET så i morgon ska vi åka till Badhuset i vingåker.
Vad skönt för dig :)

Jag är också jättehostig och får ta hostmedicin.
Jag har redan tagit min färdigt, så nu mår jag mycket bättre. Min hosta har gått över, har din?

Hoppas att du blir bra fort.
Jag hoppas din hosta också går bort.

Ha en god jul & ett gott nytt år.Samma här. Hoppas du får massa julklappar.
Kram Alvin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar