Det här är jag!

Det här är jag!

fredag 16 december 2011

Hej alla där hemma!

(Pappa hjälper mig skriva)

Jag har rest i elva dar. Jag har tappat min framtand som ser ut så här (ni kan få se bilden på den):


Idag har jag varit hos doktorn. Jag är hostig. Vi fick två nya mediciner, för de andra två verkade inte.

Först kom vi till Auckland City. Där hade vi picnic med en tjej som var svensk och som heter Ninni. Hon gillar att skratta mycket om saker och brukar skoja om många saker.


Alvin skriver :
nu är vi i wellinton i morgon ska vi åka ner till syd ön jag ska åka med ferjan dit.

Jag älskar er hela klassen!
helsningar alvin.

3 kommentarer:

  1. Hej Alvin, Karin här. Vad roligt att höra ifrån dig. Jag sitter idag fredag vid mitt skrivbord och betalar skolan räkningar och annat tråkigt. Nästa vecka ska jag ta fram projektorn och visa alla dina klasskamrater din hälsning. Vad tråkigt att du inte mår riktigt bra. Men jag ska säga dig att här är också många krassliga. Men det var roligt med din tand, då får vi sätta ytterligar ett streck på vår staketräkning och lägga en "tandkula" i glasburken. Jag ska inte berätta för mycket om vad som händer här, utan det får barnen berätta för dig nästa vecka. Sköt om dig. Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Alvin.
    Vi har haft pysseldag, då gjorde vi ljuslyktor av sockerbitar. Vi har haft Lucia. Vi har lekt i kuddis. Vi har fått jättemycket snö. (Karin kommer att skicka bilder till dig på snön). Våra nya tänder växer. Ninni och Tuva har tappat varsin tand.
    Nu behöver vi allihopa jullov.
    Vad gör du på dagarna Alvin? Har du hittat någon kompis?
    Har du hunnit bada i havet ännu?
    Vi älskar dig också Alvin.
    God jul och gott nytt år Alvin önskar förskoleklassen.

    SvaraRadera
  3. hej alvin jag tycker det är tomt i klassrummet på platsen brevid mej. Jag saknar dej. I dag började JULLOVET så i morgon ska vi åka till Badhuset i vingåker. Jag är också jättehostig och får ta hostmedicin. Hoppas att du blir bra fort. Ha en god jul & ett gott nytt år.
    Önskar Dennis.
    (Amanda har hjälpt mig att skriva)

    SvaraRadera