Det här är jag!

Det här är jag!

fredag 30 december 2011

brödet:):):):):):):):)):):):):):):):):):):):)

Hej, det är Alvin (mamma hjälper mig att skriva)
Idag har jag gjort bröd, det var kul. Vi hade i samarbete, deg, surdeg, mjöl, vatten, torrjäst och salt. Nu är degen och jäser . Mamma tog med surdegen hemifrån och hon hade torkat den. Och sen vakna hon upp den med massor av vatten här på NZ. Nu bor den i en burk i kylen. Det blir gott bröd av den.

Jag har dammsugit idag. Jag dammsugde under bordet, bakom fåtöljen och under mattan. Vi är inne hela dagen idag också för det bara regnar.

Pappa jobbar idag. Han står i kassan hela dagarna och tar emot pengar. Pappa tycker att det är jätteroligt. Han berättade att när han skulle ge tillbaka pengar igår till kunder så sa han "Six dollars and trettio cent"

Mamma och Engla är fortfarande sjuka. Dom börjar bli lite bättre. Mamma har inte kunnat jobba idag heller.

Imorgon är det nyårsafton. Efter nyår ska jag få låna en cykel som jag inte har nu. Jag ska låna den av en person, en datakille som vi köpte en dataskärm av så vi kan titta på film på pappas dator. Pappas dataskärm är trasig så man kan inte se något på den. Datakillens barn hade blivit för stora för pojkcykeln så vi får låna den över sommaren. Den har stödhjul, det är jättebra tycker jag. Men mamma tycker jag ska lära mig att cykla utan stödhjul.

Hälsningar Alvin :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar